Monday 18 November 2013

Masalah Kesuburan Suami Isteri


Apabila kita membincangkan mengenai kesuburan,usah lah kita menuding jari terhadap isteri sahaja. Pasangan seharusnya lebih matang apabila isu ini dibangkitkan. Sudah bertahun kahwin, sudah jemu menjawab soalan orang ramai apabila menanyakan tentang zuriat. Anak adalah penyeri hidup dalam sesebuah keluarga. Ada pasangan sebulan kahwin dah mengandung....tapi anda sudah bertahun-tahun menunggu kehadiran si anak kecil. Tapi kena ingat rezeki datang dari Allah, kita perlu berusaha dan berdoa kepadanya. Salah satu nya adalah dengan pengambilan vitamin yang dapat meningkatkan dan menyeimbangkan sistem hormon dalam badan anda. Dapatkan SET KESUBURAN SUAMI ISTERI ini :




GLA -GLA membantu stabilkan hormon, membakar lemak dan bonus untuk cantikkan kulit juga. Ia juga menyediakan keadaan yang memudahkan pelekatan ovum dan sperma. Sebenarnya, GLA juga boleh diambil oleh lelaki tetapi untuk mereka yang bajet rendah, disarankan isteri sahaja yang ambil.

Zinc- Jika isteri ambil GLA, Zinc complex pula biasanya suami yang ambil. Selain harganya yang berpatutan, Zinc penting untuk proses penghasilan hormon testosteron dan memberikan tenaga kepada sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Isteri boleh turut mengambilnya sekali kerana zinc juga akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.

Alfalfa Complex - Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS.

Vitamin E - Jika anda ada bajet lebih, boleh tambah vitamin E. Ianya membantu meningkatkan hormon seks baik lelaki mahupun wanita..Uniknya vitamin E shaklee kerana turut mengandungi silenium manakala vitamin E kebanyakkan di pasaran adalah dijual berasingan dengan silenium. Ia juga sangat bagus untuk jantung tetapi waktu yang sama ia boleh meningkatkan pengeluaran hormon seks testosteron.

No comments:

Post a Comment